De ce vor femeile buzele rosii…

ruj de buzeCautand prin ziarele de peste Ocean informatii despre dermatologie, sa ma inspir, sa vad ce fac altii, de ce acolo e soare si aici e ploaie… am dat peste un articol ce spune despre cat de mult plumb este in rujul de buze. E vechi textul, are vreo 2-3 ani, dar eu acum l-am vazut, caci nu mi-am inchipuit ca in rujul de buze este plumb! Pur si simplu nu m-a dus mintea…

Zicea in textul respectiv din Washington Post ca vreo 400 de sortimente de ruj ar fi infestate cu plumb, repet, la asta eu nu m-as fi putut gandi. Evident ca articolul respectiv, cred eu, a pus gaz pe foc pe disputa dintre producatori si ONG-urile care militeaza pentru limitarea paielor si paietelor din vestimentatia de orice tip destinata femeilor. Surprinzator este altceva, americanii spun asta acolo despre L’Oreal, hop apare si aici aceeasi chestie! Am cautat sa vad daca la noi se spune despre asa ceva. Srupriza! Nu spun unde, dar am vazut informatia preluata de un asa zis ziar online de la noi… insa fara sa se specifice vreo sursa, sau ca e ceva preluat de dincolo de Ocean.

Morala acestui text nu consta in plumb sau cumparati sau nu de la L’O‘real, n-are nicio legatura cu asta, este mai degraba vorba despre informatia care ajunge la medic, la pacient, la cititor. Exagerand putin, dar numai in scop didactic, imi inchipui ca daca n-ar fi fost stirea asta cu rujurile contaminate, ziarul ar fi trebuit umplut cu altceva. Cu ce? Cu o nascocire, evident…

As vrea sa las chestia asta cu plumbul deoparte si sa spun ceva frumos despre accesoriile si despre serviciile de infrumusetare, despre cabinete dermatologice… Tot in Washington Post (dar imi scapa acum unde e textul in cauza) am citit ca femeile au nevoie de cosmetice, de operatii de marire de sani, de tenuri fara cosuri tocmai pentru a depasi criza. Mai exact, chestia asta cu explozia de vanzari de produse cosmetice, si de rujuri deci, de crestere a solicitarilor de servicii de infrumusetare, de operatii estetice sau doar injectii cu botox are o cauza obiectiva si foarte inteleapta: dorinta de a depasi greutatile, criza, senzatia ca se trece mai usor peste orice problema.

Psihologii spun ca asta s-a intamplat intotdeauna in perioadele de criza si de dificultati financiare, iar la articolul in cauza era vorba despre cresterea vanzarilor la marile companii in domeniu exact dupa atentatele teroriste din 2001. Asa au observat analistii americani…

Sa arati mereu bine, sa te-ngrijesti… iti da senzatia ca treci mai usor peste orice. Oricate dificultati financiare ar avea, o femeie tot isi va cumpara un ruj. Tot se va ingriji. Va lupta pentru tenul ei, se va impotrivi cearcanelor, va dori sa fie cat mai multa vreme tanara si frumoasa. Daca se poate, pentru vesnicie…